Szkolenie

Wywiad holistyczny – fundament pracy kosmetologa

Zamień swoją dotychczasową kartę zgody na wykonanie zabiegu w profesjonalny, holistyczny wywiad.

Zgłaszam udział

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:

  • Potrzebujesz dobrze skonstruowanej, przejrzystej Karty Wywiadu.
  • Pragniesz zrozumieć zasadę wyszukiwania związków przyczynowo-skutkowych podczas prowadzenia konsultacji.
  • Lubisz anatomię, chcesz dowiedzieć się jak najwięcej o fizjologii i patomechanizmach zaburzeń skórnych.

Dlaczego nie każdy wywiad jest dobry?

Wywiad kosmetologiczny często bywa traktowany jako coś oczywistego – wielu kosmetologów uważa, że nie wymaga on specjalnego przygotowania czy nauki.

Podczas studiów często uczymy się, że wywiad ma służyć tylko określeniu wskazań i przeciwwskazań do zabiegu, bazując głównie na medycznej historii klienta. Jednak takie podejście nie uwzględnia prawdziwego zrozumienia problemów skóry i odkrywania ich przyczyn.

W efekcie, w większości salonów wywiady przebiegają bez konkretnego planu, bez odpowiedniej struktury i niestety nie są wykorzystywane do tworzenia profesjonalnych Beauty Planów, które mogłyby znacząco poprawić wyniki pracy z klientem.

Prawda jest taka, że:

Klientka chce poczuć się wysłuchana, zrozumiana i zaopiekowana. Kiedy mamy zainicjować ten proces, jeśli nie podczas pierwszej wizyty? Gdy nie poświęcimy klientce całej swojej uwagi, nie zaangażujemy się w pełną szczerości i zrozumienia relację z nią, to po prostu już do nas nie wróci.

Chcąc jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania klientek często niepotrzebnie wydłużamy wizytę konsultacyjną, a potem żałujemy, że znów nie udało nam się zmieścić w ustalonym czasie.

Mimo posiadania wiedzy na temat genezy problemów skórnych, nadal mamy kłopoty z połączeniem objawów ogólnych z aktualnym stanem cery.

Wiele kosmetolożek mimo poświęcenia dużej ilości czasu na wywiad, po jego zakończeniu nadal ma ogromne problemy z przygotowaniem idealnego Beauty Planu.

Czas spojrzeć sobie prosto w oczy. Robimy to niewłaściwie!

Zamiast schematycznej obsługi postaw na umiejętności odkrywania przyczyn problemów skórnych, co przełoży się na zadowolenie i lojalność Twoich klientek.

To pomoże Ci się wyróżnić!

OK, ale co w takim razie robić?

Proponuję Ci zupełnie inne podejście. Stworzyłam szkolenie, które krok po kroku pokaże Ci, na czym się skupić, żeby klienta poczuła się wartość przeprowadzonej przez Ciebie konsultacji. Ty w tym czasie skupisz się na najważniejszym – trafnej analizie potrzeb klienta.

Wypracowany przeze mnie sposób prowadzenia konsultacji pomaga połączyć ze sobą elementarną wiedzę z wielu dziedzin jednocześnie, bez potrzeby ciągłego ulepszania swojej Karty Klienta i inwestowania w drogie abonamenty kart cyfrowych.

Poznasz wypracowane standardy

Oddaję w Twoje ręce narzędzie, które stanie się fundamentem Twojej codziennej pracy. Pokażę Ci, że rozmowa z klientką może być merytoryczna, a zarazem zupełnie nie stresująca i nie wystawiająca Twojej wiedzy na próbę.

Dopasujesz materiały pod swoje potrzeby

Przedstawiony przeze mnie schemat pracy możesz z czasem dostosowywać pod siebie, ale jedno jest pewne: wiedza, którą zdobędziesz na tym szkoleniu już na zawsze będzie Twoją bazą, do której będziesz powracać.

Opanujesz sprawdzone metody

Po raz pierwszy w branży masz możliwość zbudować plan swojej konsultacji według sprawdzonego harmonogramu zadawania pytań i oznaczania odpowiedzi metodą czerwonych i żółtych flag.

Nauczysz się wyciągać wnioski

Dzięki temu szkoleniu łatwo wyciągniesz właściwe wnioski z przeprowadzonej rozmowy, a co za tym idzie Twoje dalsze rekomendacje będą trafne.

Zajmijmy się tym wspólnie. Jeśli chcesz nauczyć się takiego podejścia, pokażę Ci jak ja to robię oraz udostępnię moje materiały i narzędzia.

Jak moje szkolenie pomoże w rozwiązaniu Twoich problemów z przeprowadzaniem konsultacji?

1.

Skupisz się na budowaniu relacji

Zauważyłam, że aby klienci dobrze mówili o naszym salonie potrzeba czegoś więcej niż tylko efektów.

Klient nie chce bardzo rozbudowanej oferty zabiegowej, bo często się w tym wszystkim sam gubi.

Szuka za to osoby, której można zaufać, która go wysłucha i wskaże kierunek działania krok po kroku, rozpisując każdy etap terapii. Jest to możliwe do osiągnięcia już na pierwszej wizycie podczas konsultacji, gdzie poświęcając klientowi swój czas i uwagę masz szansę zdobyć jego zaufanie.

To właśnie odróżnia gabinety kosmetologii holistycznej od pozostałych miejsc beauty. Skoncentrowanie na kliencie, zwolnienie tempa wizyty, spojrzenie na problem skóry z szerszej perspektywy jest dla klienta cenniejsze niż zasypywanie go kolejnymi pomysłami na nowe technologie zabiegowe.

2.

Zaangażujesz klienta w proces zmian

Ani prośby, ani groźby kierowane do klienta nie są tak skuteczne, jak pokazanie własnego profesjonalizmu już na pierwszej konsultacji kosmetologicznej.

Umiejętnie przeprowadzony wywiad koncentruje się na kliencie i jego potrzebach, co w rezultacie pozytywnie odbija się na jego nastawieniu do dalszej współpracy.

Klient jest zmotywowany, a poświęcony mu czas zmniejsza jego obawy i podnosi samoświadomość w zakresie pielęgnacji skóry, przygotowując go do długofalowej współpracy

3.

Pozwolisz klientowi podjąć świadomą decyzję

Zrozumienie różnic między proponowanym przez kosmetologa kosmetykiem, a tym drogeryjnym wymaga czasu. Najlepszym momentem na zmianę niewłaściwych nawyków pielęgnacyjnych i uświadomienie popełnianych dotychczas błędów jest właśnie konsultacja.

Dobrze przeprowadzony, przemyślany wywiad pozwoli klientom na podejmowanie świadomych decyzji o skorzystaniu z oferty zabiegowej lub zakupie kosmetyków profesjonalnych. Dzięki temu będą mieli poczucie, że jako kosmetolog pozostawiasz im wolny wybór, bez uporczywego namawiania do zakupu czegokolwiek.

Dobrze ułożona karta i celne pytania pozwoli Ci szybko wyłapać, czy stosowana do tej pory pielęgnacja ma bezpośredni wpływ na stan cery i w jakim stopniu. Określenie związku przyczynowo – skutkowego robi na klientach duże wrażenie i zazwyczaj są oni skłonni od razu zmienić dotychczasowe nawyki i stosowane kosmetyki, aby tylko rozpocząć właściwą pielęgnację.

4.

Łatwiej Ci będzie ułożyć plan terapii

Dobrze przeprowadzony wywiad pozwala wyłapać, które zabiegi z naszej oferty mają największą szansę skutecznie odpowiedzieć na potrzeby klientki, czy są do nich jakieś przeciwwskazania i czy warto zastosować terapie łączone w tym konkretnym przypadku .

Wszystko można w łatwy sposób wyczytać z karty klienta i ustalić na tej podstawie spersonalizowane rozwiązania.

5.

Wypracujesz jeden, uporządkowany standard

Podczas szkolenia nauczysz się prowadzić konsultację według jednego standardu, który będzie Twoim indywidualnym wyróżnikiem na tle konkurencji.

Dlaczego to jest tak ważne?

Ponieważ klienci są znudzeni powierzchowną obsługą w salonach beauty i mają dość przeciętnych kosmetologów. Pragną usług, które będą kojarzyły się im z pozytywnymi zmianami i przynosiły efekty.

O mnie

Wierzę, że konsultacja otwiera serca i umysły klientów, co przekłada się na ich zaangażowanie i zaufanie do kosmetologa.

Przez 10 lat pracy jako kosmetolog i właściciel salonu beauty utwierdziłam się w przekonaniu, że to nie popularne sprzęty ani znane marki kosmetyczne są tym, co przyciąga klientów do konkretnego kosmetologa.

Wcale nie trzeba gonić za trendami i starać się o kolejne kredyty, gdy właściwie przemyślimy sposób przeprowadzania rozmowy z klientem.

Jeśli się nam to uda, wyróżnimy się na rynku i poprowadzimy stabilny, dochodowy biznes.

Tworzę materiały edukacyjne dla holistycznych kosmetologów, które ułatwiają im pracę na każdym etapie ich rozwoju. Pokazuję, jak można udoskonalić obsługę klienta: od przeprowadzania wywiadu, przez analizę skóry, aż po ułożenie Beauty Planu.

Więcej o mnie

Zobacz, jak wygląda szkolenie

  • Teoria: nagranie ze szkolenia, do którego możesz powracać
  • Praktyka: case study w postaci nagrania
  • Łącznie ponad 7 godzin szkoleniowych
  • Materiały gotowe do wdrożenia w codziennej pracy
  • Certyfikat uczestnictwa

Część 1

Wprowadzenie konsultacji jako usługi

Na początku dowiesz się jakie są poszczególne etapy prowadzenia terapii w gabinecie kosmetologicznym. Poznasz zalety i wyzwania prowadzenia konsultacji i układania planów terapeutycznych.

Rozwieję Twoje wątpliwości związane z wprowadzeniem płatnej usługi wywiadu holistycznego do oferty.

Część 2

Karta klienta

Omówimy schemat przebiegu konsultacji z wykorzystaniem szablonu pytań (ponad 60 zagadnień!) dotyczących:

  • dermatoz,
  • chorób współistniejących,
  • stylu życia,
  • diety i suplementacji,
  • pielęgnacji i zabiegów.

Poznasz moją autorską metodę pracy z tzw. czerwonymi i żółtymi flagami ostrzegawczymi.

Nauczę Cię jak wyciągać właściwe wnioski z wywiadu kosmetologicznego oraz jak powiązać ze sobą informacje uzyskane od klientki podczas rozmowy. Dowiesz się, które aspekty będą priorytetowe do zmiany, a które należy zapamiętać i obserwować w przyszłości.

Część 3

Praktyka – case study

Omówimy konkretne case study, zaczerpnięte z mojej własnej pracy z klientkami w gabinecie.

Na koniec pokażę Ci, jak uzupełniam Kartę Klienta, byś mogła przejść przez cały proces konsultacji wspólnie ze mną.

Jaki jest koszt?

Karta Wywiadu

(dokument cyfrowy)

 

 

899

cyfrowa wersja Karty Wywiadu z możliwością edycji (MS Word)

– ponad 40 stron

instrukcja obsługi Karty Wywiadu

dożywotni dostęp do Karty

Wybierz tę opcję, jeśli zależy Ci wyłącznie na pracy z dokumentem Karty Wywiadu.

To dla mnie – kupuję!

Wywiad holistyczny
+ Karta Wywiadu

(szkolenie + dokument cyfrowy)

 

1299

cyfrowa wersja Karty Wywiadu z możliwością edycji (MS Word)

– ponad 40 stron

instrukcja obsługi Karty Wywiadu

dożywotni dostęp do Karty

lekcje z podstawą teoretyczną, do których można powracać w każdym momencie

certyfikat ukończenia szkolenia

dostęp do społeczności i możliwość konsultowania swoich przypadków

Wybierz tę opcję, jeśli zależy Ci nie tylko na Karcie, ale również na omówieniu pytań w niej zawartych.

To dla mnie – kupuję!

Wywiad holistyczny
+ Karta Wywiadu
+ case study

(szkolenie + dokument cyfrowy)

1499

cyfrowa wersja Karty Wywiadu z możliwością edycji (MS Word)

– ponad 40 stron

instrukcja obsługi Karty Wywiadu

dożywotni dostęp do Karty

lekcje z podstawą teoretyczną, do których można powracać w każdym momencie

certyfikat ukończenia szkolenia

dostęp do społeczności i możliwość konsultowania swoich przypadków

obszerne omówienie case study – zastosowanie Karty w praktyce (nagranie)

Wybierz tę opcję, jeśli chcesz nauczyć się korzystania z Karty Wywiadu na konkretnym przykładzie.

To dla mnie – kupuję!

Pewnie zadajesz sobie pytanie: czy będę zadowolona?

Poniżej możesz zobaczyć kilka opinii

Opieka po szkoleniu oraz wsparcie na grupie pozostałych uczestników pomagają pokonywać trudności również po odbytych warsztatach.

Magda szkoli i czuwa nad swoimi podopiecznymi. To jest dla mnie bardzo ważne, bo zazwyczaj szkolenia to jedno, a potem codzienna praca w gabinecie i tak później weryfikuje zdobytą wiedzę.

Mamy stały kontakt e-mailowy i zawsze mogę liczyć na jej pomoc przy trudnych skórach klientek.

Katarzyna Skowrońska

KM Kosmedica, Kowalewo Pomorskie

Praktyczna wiedza i duża ilość przykładów.

Co jest najważniejsze u Magdy? Ona cała jest jak najlepsza książka od anatomii skóry, a wiedza, którą przekazuje jest poparta jej wieloletnim doświadczeniem w pracy z klientkami. Ona się tym fascynuje, to widać w jej energii i uśmiechu.

To co na szkoleniu najbardziej mi się podobało to przekazywanie praktycznej wiedzy i duża ilość przykładów. Bardzo pomocne jest nagranie umożliwiające powrót do materiałów ze szkolenia. Czekam na więcej!

 

Katarzyna Kaczanek

Total Beauty, Kędzierzyn-Koźle

Jestem wdzięczna i czuję ulgę! W końcu ktoś poukładałał mi w głowie cały schemat konsultacji.

Po szkoleniu jestem znacznie spokojniejsza i wiem, że dam radę. Teraz wszystko jest spójne i logiczne.

Szczególnie spodobał mi się sposób podkreślania czynników, które w sposób pośredni i bezpośredni mają wpływ na skórę. Przez to Karta Klienta jest bardzo czytelna i przy każdej kolejnej wizycie mogę w szybki sposób sprawdzić, jakie składowe miały wpływ na problem skórny u mojego klienta.

Anna Ratyńska

Gabinet Zdrowy Styl, Warszawa
Strzałka
Strzałka

Najczęściej zadawane pytania – FAQ

Wiem, że nadal możesz mieć pytania albo wątpliwości. Dlatego przygotowałam dla Ciebie listę najczęściej zadawanych pytań, które słyszę od osób korzystających z moich szkoleń. Mam nadzieję, że będą one dla Ciebie pomocne.

1.

Czy przyswojenie wiedzy z tego szkolenia zajmie dużo czasu?

Szkolenie opracowane jest tak, abyś mogła je odsłuchać w dowolnym miejscu i czasie.

Całe nagranie części teoretycznej trwa parę godzin, a to oznacza, że możesz je odsłuchać w 1 dzień i już na drugi dzień rozpocząć prowadzenie kompleksowych wywiadów.

Możesz też rozłożyć materiał na mniejsze części i wprowadzać zmiany stopniowo, jeśli wolisz.

2.

Czy to odpowiedni moment na zakup kursu? – nie mam doświadczenia w prowadzeniu takich konsultacji.

Szkolenie powstało również dla takich osób jak Ty.

Jego celem jest przedstawienie krok po kroku fundamentalnych zasad pracy z Kartą Wywiadu.

W każdej chwili możesz wrócić do poprzedniego nagrania, zatrzymać je i zrobić notatki. Jeśli gdzieś utkniesz, wystarczy napisać do mnie wiadomość mailową.

3.

Czy warto inwestować w Twoją kartę, skoro korzystam ze swojej od lat?

Moja Karta jest wynikiem ciągłych edycji i pracy nad jej udoskonaleniami na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Wiem, że przyzwyczajenie do Twojej obecnej karty sprawia, że masz poczucie, że nie potrzebujesz kolejnej. Jednak ta Karta to prawdziwy majstersztyk, dzięki któremu usprawnisz swoją konsultację i utrzymasz wszelkie informacje o kliencie w ładzie i przejrzystości.

4.

Czy od razu mogę zacząć tak pracować, czy po szkoleniu będę musiała dużo czasu spędzić nad materiałami sama?

Na szkoleniu otrzymujesz wszystko, co niezbędne, by od razu rozpocząć pracę metodą czerwonych i żółtych flag, posługując się Kartą Wywiadu.

Pozostaje Ci jedynie zaadoptowanie Karty w kontekście swojego logo i kolorystyki, jeśli czujesz taką potrzebę.

5.

Czy to szkolenie się zwróci?

Szkolenie ma przysłużyć się do tego, abyś zaczęła pobierać opłatę za swoją konsultację, jeśli jeszcze tego nie robisz.

Jest to pierwsze tego typu szkolenie w branży kosmetycznej z tak dobrze opracowanymi materiałami i autorskimi metodami, które przez lata były testowane w praktyce.

6.

Czy ta inwestycja jest tego warta?

Oprócz otrzymania narzędzia, jakim jest interaktywna Karta Wywiadu, inwestujesz także w ogromny zasób wiedzy z różnych pokrewnych dziedzin medycyny, która bezpośrednio i pośrednio wiąże się z przyczynami problemów ze skórą Twojej klientki.

7.

Czy będę umiała korzystać z elektronicznej Karty Wywiadu?

Na szkoleniu pokazuję krok po kroku jak z niej korzystać. Dodatkowo otrzymasz ode mnie także instrukcję jej obsługi. Jeśli przekonasz się do prowadzenia Karty elektronicznie to świetnie, jeśli nie to czeka na Ciebie wzór Karty, którą w każdej chwili możesz wydrukować i prowadzić w tradycyjny sposób.

8.

Czy w szkoleniu będą uczestniczyły osoby podobne do mnie?

Do udziału w szkoleniu zapraszamy zarówno kosmetologów, którzy jeszcze nie pracują holistycznie, jak i tych, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu kompleksowego wywiadu.

Niezależnie od etapu, na którym się obecnie znajdujesz, wszyscy mamy wspólny problem, który nas łączy: poszukujemy sprawdzonych narzędzi, które usprawnią nam przebieg konsultacji.